torsdag 17 juli 2014

Visioner för bloggen

Nu när jag tänkte satsa lite mer specifikt här i bloggen så tänkte jag att jag måste ha några slags visioner... Vilka är mina visioner för bloggen?

Jag vill hitta balans. Jag vill hjälpa andra, er läsare, att hitta balans. Jag vill skapa och upptäcka verktyg för att hitta balans.

Vaddå balans?

Jo, balans mellan träning, kost, hälsa, utseende, känslor, tankar och prestation. En balans som får människor, inklusive mig själv att må bra. Både att må bra i kroppen, men också i knoppen. Jag vill lära mig hitta en balans mellan att känns mig bekväm med mig själv som jag är, men samtidigt motivera mig till att fortsätta kämpa för en sundare och mer hälsosam livsstil. Och så vill jag förmedla det till er.

Jag vill att alla ska kämpa för att få må bättre, men jag vill inte förmedla en känsla av tvång. Jag vill att träning och hälsa ska vara något roligt och som får en att må bättre, inget som samhällets normer tvingar en att göra. Och sen vill jag att du som läsare ska kunna välja vilka delar du vill läsa, och inte känna dig tvingad att göra precis som jag gör. Välj ut de delar du gillar och inspireras av dem!

Bild från Google.


Hur ska jag nu lyckas med detta?

Det är en bra fråga. Jag tänkte dels dela med mig av mina erfarenheter här i bloggen, men kanske också göra en del inspirations- och motivationsfilmer och lägga upp på Youtube. Och kanske instagramma? Men jag vill även ta reda på mer. Just nu sitter jag och klurar på frågor som jag själv har om träning, hälsa och välmående. Vad vill jag veta? Vad skulle jag behöva veta för att komma närmare mitt mål och mina visioner? Jag får nog läsa på en hel del, och kanske göra några intervjuer? Det vore otroligt roligt.

Jag ska bara försöka hitta någon slags struktur på hur jag vill lägga upp bloggen och min informationsspridning. En dag i veckan för olika saker? Måndag så skriver jag om mental hälsa, tisdagar om träning, onsdagar om kost och torsdagar om saker jag vill ta reda på mer om. Eller kanske något annat upplägg.


Jag är inte riktigt klar med min planering, men nu vet ni alla fall att det snurrar en hel del i mitt huvud. Och så vill jag fixa till designen här på bloggen. Ska försöka få ut syrran (som drömmer om att bli fotograf) och hjälpa mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar