onsdag 23 juli 2014

Today's Workout (Onsdag vecka 30)

Eftersom jag och syster fick ändrade dagar gällande hundpromenader så valde jag att byta runt lite på träningen gällande onsdag och torsdag. Idag blev det istället styrketräning för överkroppen och konditionsträning genom en löprunda på drygt fyra kilometer.

Styrketräningen bestod av en cirkel med:

10 armhävningar på knä
10 sittande rodd med gummiband
10 biceps-pusspress-triceps (övningarna görs på följd, för att sedan göras i omvänd ordning tillbaka till ursprungsläget, 10 repetitioner)
10 långa sit-ups
10 hantellyft åt sidan för axlar

... fyra varv. Heja heja!

Sen blev det en löprunda i skogen på 4,3 km.

Både snabbare, längre, högre och mer förbrännande än i söndags. *Nöjd*

Efter det blev ett dopp i sjön. Alldeles svalkande och det gjorde mig på bra humör. Nu är jag glad och nu mår jag bra. Snart vänder livet, och då vill jag att glädjen och det positiva ska stå på min sida.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar