tisdag 22 juli 2014

Today's Workout (Måndag vecka 30)

Benträning! Jag älskar't! Den där pirriga känslan i musklerna efter ett set som fått mjölksyran att spruta, härligt.

Jag mixade ihop benträningen i träningsutmaningen för denna vecka (bulgariska utfall), squats och marklyft. Och så körde jag två set.

Så det blev:

25 bulgariska utfall med höger ben fram
25 bulgariska utfall med vänster ben fram
25 squats/benböj
25 marklyft med lätta hantlar (fokusera på att spänna rumpan i läget där kroppen är upprätt)

Och så ett varv till! Därmed har jag klarat av 50 utfall per ben, av 150, en tredjedel! Heja heja! Och jag måste medge att det brände rejält i baksida och sätesmuskel, men det är ju precis som det ska vara. Jag skulle visserligen kunnat köra tuffare med benen, men det har tagit hårt på dem och ryggen idag på jobbet, så jag valde att ta det lite lugnt. Jag var ändå helt darrig efter passet. Arbetsuppgifterna varierar från dag till dag, och idag var det jobbigt, jobbigare än vanligt. Värme, muskelstyrka, fysisk uthållighet och psykisk uthållighet. Och så ska en kunna räkna till hundra, ett antal gånger...

Nu ska jag duscha, krypa ner i sängen, läsa ut min bok och bara må bra, för det är jag värd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar