måndag 21 juli 2014

Today's Workout (Måndag vecka 30)

Först ut, en hundpromenad direkt efter jobbet. Lite motigt, javisst, men nu har vi, jag och min syster, blivit utkommenderade varannan dag nu när vi båda sommarjobbar. Rättvist, men ändå lite tungt efter åtta timmars jobb.

Jag trodde denna rundan var längre än den var, men icke. 2,5 km blev det, på lite drygt 23 minuter. Godkänd gånghastighet för att vara skogsterräng med snirkliga stigar och en stigning på 45 meter.


Sen blev det gruppträning utomhus i solen och värmen. Svetten bokstavligt rann ner för ansiktet. Huvudvärk innan, ja, minskad huvudvärk efter eftersom jag klämt en liter vatten under passet. Men jag var oväntat glad under dagens pass, jag antar att det är för att jag försöker njuta av de sista passen här hemma innan Stockholm. Min tränare och ledare är helt fantastisk, all credit till henne!

Gruppträning gör susen, det får mig att ta ut mig lite extra och få mig att kämpa mer. I huvudet tävlar jag nog mot de andra deltagarna, utan deras vetskap. Men det får mig ändå att stampa lite hårdare, slå lite fortare, hoppa lite högre och ta i lite mer. Det är jobbigt i stunden, när blodsmaken i munnen kommer smygande och mjöksyran sprutar i musklerna, men det är så värt det och jag älskar det. Träning är min grej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar