söndag 27 juli 2014

Today's Workout (Lördag och Söndag vecka 30)

Hemma igen! Nu kan jag äntligen fortsätta med bloggandet! Kul!

Så träningen i lördags? Jo, det blev en springtur hemma hos morfar!


Det blev en medelhastighetet över personbästa för den distansen, 5 minuter och 9 sekunder per kilometer. Jag är väldigt nöjd! Dock kan det bero på att vägen endast var asfalt och rätt så plan (se höjdskillnaderna i den gröna x-axeln, "total climb"). Dessutom var det fram tills att vägen tog slut och sen vände jag, det är därför det ser lite konstigt ut på kartan. Vaderna var stumma ända tills i morse, för att jag är så ovan vid endast asfalt och ett högre tempo.

Det hjälper att springa ett par dagar i veckan, jag ser resultat snabbt! Men konditionen brukar jag snabbt kunna få upp till en bra nivå, endast efter ett par rundor. Men nu ska jag nog fortsätta, det känns även som ett billigt sätt att träna i Stockholm. Jag tänker nog hålla mig till de kortare distanserna (under milen) för att in bryta ner för mycket muskelmassa. 

Idag då? Söndag, alltså.

2 x 25 bulgariska utfall på varje ben för att slutföra Ida Wargs träningsutmaning för denna vecka. Imorgon kommer det en ny utmaning! *Längtar*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar