lördag 19 juli 2014

Today's Workout (Fredag och Lördag vecka 29)

I fredags blev det samma som i torsdags. Inlägget från i torsdag hittar du här: Today's Workout (Tordag vecka 29). På ett vis känns det lite onödigt att lägga upp exakt samma inlägg igen, så det får bli såhär istället.

Idag blir det en annan typ av träning. Träning i självkänsla. Visst blev det lite styrke- och rörlighetsövningar. Men det stora och jobbiga ligger i att publicera bilder här, och samtidigt förmedla till alla där ute  och mig själv att dagens skönhetsnormer är omöjliga att uppnå.

I princip alla har celluliter, underhudsfett på magen och andra "skönhetsfel" eller "skavanker", men jag tycker inte vi ska se på våra kroppar och under söka alla missar och fel, hitta istället alla ställen med kroppen som du är nöjd med och som du trivs med. Framhäv dem och visa att du är stolt och nöjd med din kropp, då kommer du också utstråla det.

Kroppen är något att vara stolt och nöjd över, hur den än är utformad. Den är ju unik! Den är din och du är speciell! Det är viktigt att inse att det vi utstrålar kommer från insidan och detta skriver jag inte bara för peppa dig, utan även mig själv. Jag ser också brister med mitt utseende och min kropp, men försöker steg för steg att ser bortom dessa och vara stolt över mig själv, så som jag ser ut idag.






Bilderna är inte redigerade och det är så här jag ser ut. Allt som räknas är att jag är nöjd med min kropp, och stolt över den, även om den inte följer alla skönhetsnormer som finns i samhället. Sen är inte stretch- och yogaövningarna heller perfekt utförda, men det blir bättre med träning och övning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar