torsdag 3 juli 2014

Today's Workout (Torsdag vecka 27)

Magträningsutmaning, dag 26:

- 110 sit-ups (långa sit-ups) (http://youtu.be/1fbU_MkV7NE) som jag delade upp i två set om 50 repetitioner och ett set om 10 repetitioner.
- 170 crunches ("vanliga" sit-ups) (http://youtu.be/Xyd_fa5zoEU) som jag delade upp i två set om 60 repetitioner och ett set om 50 repetitioner.
- 60 benlyft (http://youtu.be/JB2oyawG9KI)
- 100 sekunder plankan (http://youtu.be/3vgG_Zemg88)

Och sen blev det överkropp med Ida Warg. Jag genomförde hela passet, alla fem varv, dock hoppade jag över den sista övningen för magen alla varven, eftersom jag har magträningsutmaningen. Armhävningarna gjorde jag på tå. Dock har jag bara 3-kilosvikter, vilket såklart inte är så tungt som jag skulle vilja.


Kom igen! Du kan också göra det! :)

Jag gjorde inga extra benböj till squat-utmaningen med Ida Warg för denna vecka, eftersom jag i träningspasset ovan gjorde 75 kettlebell swings, och böjde då istället ordentligt på benen, och knep med rumpan. Imorgon blir det benböj enligt utmaningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar