lördag 5 juli 2014

Today's Workout (Lördag vecka 27)

Magträningsutmaningen dag 28 är vila, så jag vilar!

Men så skulle jag ju träna lite ben och rumpa. Jag valde därför att sätta ihop en egen lite cirkel med fem övningar:

10 squats/benböj (fötterna axelbrett isär och tårna pekar framåt)

10 breda squats/breda benböj (fötterna något bredare isär och tårna pekar snett utåt)

10 lunges/utfallssteg med höger ben fram

10 lunges/utfallssteg med vänster ben fram

10 raka marklyft


Under alla övningarna höll jag i mina två hantlar på vardera 3 kg. Dessa övningarna gjorde jag fyra varv, men ungefär en minuts vila mellan varje varv. Och ja, pulsen gick upp rejält, eftersom jag kunde hålla ett snabbt tempo tack vare de lätta vikterna.

Detta betyder att jag gjorde 80 squats/benböj totalt, smala och breda, och jag använder det som de 71 squatsen jag skulle göra idag enligt Ida Wargs veckoutmaning.

Bild från Google.

Nu har jag fått frukost i magen, och väntar på att klockan ska bli tio, så jag kan få klippa gräset utan att störa grannarna allt för mycket. Sen blir det nog lite shopping i eftermiddag, skoj skoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar