onsdag 23 juli 2014

Skönhetsrecension: Clarins Instant Smooth

Så var jag sugen på att recensera lite skönhetsprodukter... Först ut är min ansiktsprimer. Dels för att jag har tyckt att den är sjukt bra, men för att jag också vill utvärdera den och se vad jag vill kräva av min nästa primer eftersom denna snart är slut.

Om ansiktsprimer i allmänhet då. En produkt "mellan" ansiktskräm och smink i ansiktet för att sminket ska fästa bättre och sitta längre. Och fungerar det? Ja. Det finns olika primers för olika hudtyper.

Om Clarins Instant Smooth står det bland annat att den jobbar med att jämna ut, minska rynkor och förminska porer. Hurra säger jag!

Förpackningen är ju en glasburk, vilket inte är optimalt i hygeniskt synpunkt, eftersom det är lätt att peta med fingrarna i produkten när en är stressad. Men för övrigt tycker jag förpackningen är fin och känns exklusiv.

Konsistensen på produkten är väldigt fast, men det gör det lätt att ta precis så mycket som behövs. Och det är inte mycket. Innehållet är 15 ml, men det har varat väldigt länge. Färgen är aningen rosa, vilket gör att huden ser något rosa eller röd ut direkt efter att jag applicerat produkten, men det lägger sig sedan.


Själva användandet av produkten är enkelt och jag applicerar gärna med fingrarna, rentvättade. Resultatet blir otroligt jämnt. Produkten fyller i rynkor och porer och en blir "len som en barnrumpa". En produkt som gör precis vad en primer ska göra, jämna ut. Perfekt. Och prisvärd, eftersom den är så dryg.

Du kan köpa Clarins Instant Smooth HÄR.

Nu har jag yttorr hud och därför tycker jag inte riktigt att denna produkt hjälper mig att återfukta när jag endast använder mineralsmink ovan på. Men jag använder ofta en BB-cream istället för foundation, som är rejält återfuktande, för att min hud i ansiktet inte ska kännas stram.

Nu håller ju visserligen den här produkten på att ta slut... Har du något tips på en primer som är precis lika bra som den här, om en annan primer nu kan vara det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar