lördag 19 juli 2014

Mitt kommande hälsoår, del 2: Mental hälsa

Och så var det den mentala hälsan... Vad vill jag uppnå inom detta område? Jag delar inte upp det på samma vis som träningen, eftersom det här blir betydligt färre punkter.

  • Jag vill kunna vara nöjd och stolt över min kropp, oavsett hur den ser ut.
  • Jag vill minska min prestationsångest och vända den till något bra.
  • Jag vill kunna effektivisera min tid och inte lägga den på onödiga saker så som Facebook och andra sociala medier.
  • Jag vill utvecklas på ett socialt plan och träffa många vänner, samtidigt som jag vill behålla kontakten med många av min gamla vänner.
  • Jag vill inte bli stressad, utan försöka planera mina dagar så jag både hinner med skola, jobb, umgänge, fritid och ensamtid. Kanske inte allt på samma dag, men jag vill ändå få med att pusselbitarna.
  • Jag vill inte låta andra hindra mig från att utvecklas och bli den bästa jag kan bli.
  • Jag vill umgås med människor som hjälper mig framåt.
Bild från Google.

Något sånt här, tror jag i alla fall. Men, som sagt, mitt liv kommer förändras och sannolikheten är stor att fler punkter kommer komma till listan, och kanske någon dras bort.

Hur vill du att din mentala hälsa ska förändras det kommande året? Vad behöver du bli bättre på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar