lördag 19 juli 2014

Jag vill ta vara på min tid!

Jag har ett mål, som jag alltid kämpar med: jag vill ta vara på min tid och utnyttja den så effektivt som möjligt. Med det menar jag inte att jag vill göra så mycket som möjligt, på så kort tid som möjligt, utan att inte ägna så mycket tid till onödiga saker.

Vad tycker jag då är onödiga saker?

Strösurfa på internet. Kolla facebook, twitter, instagram, snapchat och andra sociala medier stup i kvarten (jag har upptäckt att det sista och första jag gör varje dag är att kolla facebook, varför?). Sitta och titta på 9gag och youtubefilmer i onödan.

Jag vill ta vara på min tid och utnyttja den till att få mig själv att må bättre. Hur då? Jag vet inte. Kanske sätta upp regler för det jag vill göra mindre? En viss tid per dag får jag slösurfa på internet, läsa bloggar och använda sociala medier? Eller hur ska jag lägga upp det?

Här hittade jag en guide om att spara tid när man pluggar och är student: http://www.studygs.net/svenska/timman.htm

Och så den här bloggen: http://personligeffektivitet.com/

Intressant! Men fortfarande förvirrad, måste vänta på mitt nya liv i Stockholm innan jag tar några beslut om någonting. Hur kommer mitt liv se ut och hur stressad kommer jag att vara? Frågorna är oändliga.

Bild hittar du HÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar