tisdag 29 juli 2014

Borstar från Ecotools!

Jag har passat på att uppdatera min sminkborstsgarberob. Och det blev fyra borstar från Ecotools. Fantastiskt mjuka, men ändå kvalité. Jag gillar't! Borstarna består av trä, det vill säga bambu, aluminium och syntetiska borst. Snällt mot naturen och djuren, miljökämpe som jag är så tycker jag det väldigt viktigt att köpa produkter som en tror håller i längden och som är skapade med en tanke på miljön och kommande generationer.

Från vänster är det, foundation brush <--LÄNK, councealer brush <--LÄNK, powder brush <--LÄNK och till sist eyeshadow brush <--LÄNK.


Favoriten är concealerborsten som verkligen gör sitt jobb! När jag applicerar councealer, på täckstift, så applicerar jag en del på handen, masserar in produkten i borsten och applicerar sedan i ansiktet. Produkten täcker med hjälp av pensel riktigt bra!

Jag är glad, för borstarna finns till hyfsat pris för oss snåla, studenter eller ej. Kolla in dem HÄR, på Bangerhead, och välj Ecotools.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar