söndag 22 juni 2014

Today's Workout (Söndag vecka 25) och Träningsplanering för vecka 26

Tanken är ju att jag ska komma igång med träningen igen nu efter den helt träningsfria semestern i Grekland. Jag tänkte fortsätta på mönstret med en rejäl och noggrann träningsplanering för varje vecka, så jag tvingar mig själv att köra på varje dag, utan att bli uttråkad av något "mönster", inget "alla måndagar är mage" utan köra en planering för veckan som passar mig för stunden.

Magträningsutmaningen ska jag köra på med, precis som innan semestern, dock fortsätter jag där jag var, så numren på dagarna kommer inte stämma överens.

Idag var det dag 13 på schemat, vilket innebar:

- 60 sit-ups (långa sit-ups) (http://youtu.be/1fbU_MkV7NE) som jag delade upp i tre set om 20 repetitioner
- 75 crunches ("vanliga" sit-ups) (http://youtu.be/Xyd_fa5zoEU) som jag delade upp i tre set om 25 repetitioner
- 40 benlyft (http://youtu.be/JB2oyawG9KI)
- 50 sekunder plankan (http://youtu.be/3vgG_Zemg88)

Nu har dessutom min gruppträning kört igång för sommaren, i alla fall för juni, så det kommer komma med i min planering.

Måndag:

Magträningsutmaning dag 14 (insåg att jag började skippa magträningen en bra bit innan semestern, hade visst förträngt det...)

Pulsgympa i grupp (till musik och min tränare blandar kondition och styrka)

Tisdag:

Magträningsutmaning dag 15

Onsdag:

Magträningsutmaning dag 17 (dag 16 är vila och jag hoppar över vilan eftersom jag är efter i schemat)

Cirkelträning i grupp (styrke- och konditionsövningar på olika stationer i tjugo sekunder, sedan vila i tjugo sekunder, fem varv)

Torsdag:

Magträningsutmaning dag 18

21-15-9 av mina egna "crossfit-pass" med rumpa och ben.

Fredag:

Magträningsutmaning dag 19

Lördag:

Magträningsutmaning dag 21 (dag 20 är vila och jag hoppar över vilan eftersom jag är efter i schemat)

21-15-9 av min egna "crossfit-pass" med axlar, bröst och triceps samt rygg och biceps.

Söndag:

Magträningsutmaning dag 22


Så, detta var veckans planering. Inte jättetufft, men jag börjar jobba imorgon (07:00-15:30) och tänker att jag ska ta det lugnt innan jag är inne i träningslunken igen. Dessutom börjar magträningsutmaningarna bli rätt rejäla...

Magträningsutmaningen finns på Facebook, HÄR hittar du den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar