onsdag 25 juni 2014

Today's Workout (Onsdag vecka 26)

Magträningsutmaning dag 17:

- 75 sit-ups (långa sit-ups) (http://youtu.be/1fbU_MkV7NE) som jag delade upp i tre set om 25 repetitioner.
- 90 crunches ("vanliga" sit-ups) (http://youtu.be/Xyd_fa5zoEU) som jag delade upp i två set om 33 repetitioner och ett set om 34 repetitioner.
- 45 benlyft (http://youtu.be/JB2oyawG9KI)
- 65 sekunder plankan (http://youtu.be/3vgG_Zemg88)

Ja, fortfarande plankan på slutet som tar slut på min mage... Men mjölksyran är där i alla övningarna, i alla seten, och det är ju bra, såklart. Heja magrutorna!

Sen var det cirkelträning i grupp, utomhus igen. Upplägget är sådant att man kör intensivt i 20 sekunder, pausar i 20 sekunder och tar sedan nästa övning.

Idag var det bland annat sit-ups, höga knän, sidoplankan, rygglyft, jumping squats, jumping lunges och flera andra övningar. Detta körde vi sex varv på raken, och avslutade med några löpintervaller. Det jag gillar med detta träningspasset är att övningarna kräver styrka i hela kroppen, i alla fall flera av dem, vilket betyder att man hela tiden tränar stora delar av kroppen. Och så blir jag himla peppad av vår tränare. Vi ska tydligen ha ett pass med honom på måndag också, då vår andra tränare skulle göra något annat. Undra vad han kommer på för skräckinjagande då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar