torsdag 12 juni 2014

Today's Workout, and Yesterday's Workout (onsdag och torsdag vecka 24)

I tisdags hann jag inte med någon träning utan hade fullt upp med allt som här studenten till. Jag tog då en vilodag i tisdags, och bytte den mot dagens vilodag. Jag flyttade fram träningsdagarna på träningsutmaningen, så dag 10 blev dag 12, dag 11 blev dag 10 och dag 12 blev dag 11, krångligt värre.

Igår, dag 11, med magträningsutmaning från dag 10, blev det:

- 50 sit-ups (långa sit-ups) (http://youtu.be/1fbU_MkV7NE) som jag delade upp i två set om 15 repetitioner och ett set om 20.
- 50 crunches ("vanliga" sit-ups) (http://youtu.be/Xyd_fa5zoEU)
- 30 benlyft (http://youtu.be/JB2oyawG9KI)
- 38 sekunder plankan (http://youtu.be/3vgG_Zemg88)

Idag, dag 12, med magträningsutmaning från dag 11, blev det:

- 55 sit-ups (långa sit-ups) (http://youtu.be/1fbU_MkV7NE) som jag delade upp i två set om 20 repetitioner och ett set om 15.
- 65 crunches ("vanliga" sit-ups) (http://youtu.be/Xyd_fa5zoEU)
- 33 benlyft (http://youtu.be/JB2oyawG9KI)
- 42 sekunder plankan (http://youtu.be/3vgG_Zemg88)

Det börjar bli tuffare nu, men jag känner samtidigt att jag börjar bli starkare i mage och rygg. Jag orkar mer! Och magrutorna börjar, eller om jag inbillar mig, att synas bättre.

Imorgon är det på det igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar