torsdag 26 juni 2014

Kollar på "Girls" och lyssnar på "Ligga med P3"

Nu när jag jobbar har jag ett tidsfördriv, lyssna på radiopoddar från programmet "Ligga med P3". Jag använder radiopoddsfunktionen på min iPhone, och har inte lyssnat på något program sedan i julas, vilket betydde att jag hade över 90 olyssnade program att lyssna igenom. När jag jobbar med något långtråkigt, eller som inte kräver att jag pratar med andra, så lyssnar jag gärna på musik eller radiopoddar, det är som att sträckse en TV-serie medan jag gör andra saker.

"Ligga med P3" handlar om kärlek, sex och relationer, och riktar sig främst till unga vuxna. Visst känner jag mig inte riktigt bekväm på jobbet när de drar sina sexnoveller vart fjärde avsnitt, men de andra delarna så som "Samtalet" med olika paneldeltagare och "Fråga Robert" är riktigt intressant, även om jag ny lyssnat på så många program att det känns som jag kan allt på området kärlek, sex och relationer, i alla fall i teorin.

När jag kommer hem från jobbet har jag en underbar familj som för tillfället är lediga,vilket betyder att jag inte behöver laga mat, utan kan sätta mig vid ett dukat bord, och göra vad jag vill om kvällarna. När jag inte tränar. Just nu har jag fastnat TV-serien "Girls" som handlar om människor och deras relationer med varandra, utan att vara så där filmstjärnelika, utan precis som människor är i verkligheten. Att alla inte är pinnsmala eller vältränade, eller jättebra i sängen. Den speglar verkligheten som jag saknar i många andra TV-serier. Till exempel, säg en annan TV-serie där karaktärerna gång på gång har "dåligt" sex, och att sexet inte leder till att de två deltagande skriker ut sina orgasmer, utan istället speglar den verklighet vi lever i. Sex kan vara sjukt bra, men det behöver inte alltid vara en resa till sjunde himlen. Var lite realistisk.

Och nu tror ni väl har jag är någon slags sex-addict som måste se och höra en massa om sex och relationer. Nja, det är väl inte riktigt sanningen. Men jag gillar när den verkliga och sanna sidan visas av något som tidigare bara förgyllts för att verka vara något annat än vad det egentligen är, precis som dessa två program. Och jag rekommenderar alla att lyssna på "Ligga med P3", det är intressant, och jag lovar att du kommer lära dig något nytt, åtminstone börja fundera på ditt eget liv och dina egna erfarenheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar