lördag 31 maj 2014

Träningmotivation

Jag håller ju på med någon slags svarssökande på frågan om att må bra både fysiskt och psykiskt i dagens hårda samhälle. Dock så gillar jag ju och träna, men behöver lite motivation. Jag har gjort små crossfit-cirklar, à fem minuter, men behöver något mer. Så jag har antagit en magträningsutmaning.

Den är publicerad av Robyn Mendenhall Gardner på Facebook: https://www.facebook.com/events/1426424270959723/?ref_dashboard_filter=upcoming

Härligt med sådana initiativ. Idag började jag med att stå i plankan så länge jag kunde, 1 minut och 37 sekunder. Hade nog klarat längre om någon hade pushat, men när benen och axlarna börjar skaka alldeles för mycket är det svårt att hålla modet uppe. Nu är i alla fall målet att klara åtminstone tre minuter, efter att utmaningen är avklarad.

Utmaningen består av magträning, ett bestämt antal repetitioner varje dag, med var fjärde dag som vilodag. När repetitionerna är uppskrivna är det lättare för mig att motivera mig själv och fortsätta. Heja Heja!

Bild från Google.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar