lördag 26 april 2014

Tidningen "Hälsa & Fitness"

Jag har läst lite olika träningstidningar, "Hälsa & Fitness" är en av dem. Mina krav på en träningstidning är att den ska vara inspirerande, motiverande, ge träningstips, ge övningstips (styrketräning), recept, artiklar om kost och träning och kanske något om psykiskt hälsa och hur man ska tänka vid träning. Jag tycker att "Hälsa & Fitness" har alla dessa delarna, och flera, som jag tycker är lite onödiga. Dessa delarna är bland annat makeuptips och sidorna som handlar om sex och lust, det är inte för att läsa dessa sidorna som jag köper en träningstidning. Vill jag läsa om dessa ämnen, köper jag hellre andra tidningar.

Om jag jämför med tidningen "Topp Hälsa" (förstår inte om det ska vara särskrivet eller hopskrivet...) så tycker jag definitiv att "Hälsa & Fitness" är bättre. "Topp Hälsa" känns tantigare och jag känner mig inte rätt målgrupp.

Det finns dock en sak jag hatar med "Hälsa och Fitness" och det är att den i vissa nummer syftar på "hur man blir smal", "hur man får platt mage" och så vidare. Jag tycker inte om att läsa om detta, eftersom jag vill se träning som något lustfyllt och något som jag gör för att jag mår bra av det, inte för att jag ska passa in i ett utseendeideal och ett samhällsideal. Tyvärr kämpar nog alla människor med att försöka "passa in", och det kan kännas otroligt tufft att inte se ut som alla andra, eller inte vara som alla andra. Och jag vill inte läsa en träningstidningen som späder på denna känslan. Som sagt, jag vill läsa en träningstidning för att känna mig motiverad att sätta på mig träningsskorna och gå till gymmet eller springa ut i joggingspåret.

Jag får väl testa någon annan träningstidning också, så kanske jag hittar rätt till slut! Men än så länge är det "Hälsa & Fitness" som gäller. Kanske ska önska mig en prenumeration i studentpresent...

Detta numret gillade jag!

Inte detta... Varför måste man alltid gå ner i vikt? Zumba är ju inte ens kul (jag tycker träning där man får blodsmak i munnen är kul).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar