tisdag 25 mars 2014

Sockerchock i Frankrike

Något som fransmännen är bra på är att äta socker, speciellt när det gäller frukost. Pain du chocolat (wienerbröd med chokladkräm) som doppas i varm choklad, som också är väldigt söt, det är sött det. När man sedan får frågan om man vill ha extra socker till håller man på att svimma. Nej, den franska frukost var en aningen för söt för min del.

När jag berättade att jag till exempel äter ett kokt ägg och yoghurt varje morgon höll de på att smälla av. "Ägg och yoghurt, det som är så onyttigt!". Eeeh. Nja. Inte i Sverige i alla fall. De är rädda för fettet (dock är wienerbröd väldigt feta) och vi är rädda för sockret. Det blir en intressant kulturkrock.

Nu har jag dessutom gått en vecka utan vidare träning, så gårdagens första uppdrag var en tur till gymmet. Härligt att vara tillbaka och få mjölksyran att skrika i musklerna. Igår kväll blev det dessutom gruppträning à la blodsmak i munnen. Träningsrutinerna i full gång igen. Jag ska dessutom unna mig en sockerfri (sockerfri och sockerfri, men med minimalt med socker) vecka!

Även om det är superhärligt att komma igång med träningen igen är lite träningsmotivation aldrig fel. Själv följer jag Sara Backs och Alexandra Brings träningsbloggar för att motivera mig själv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar